ЗМІ

Начальник управління маркетингу, реклами та зв'язків з громадськістю Ощадбанку Ярослава Тітова у передачі «Порядок денний» 

29.05.2012  «Порядок денний»

 

В студії працює Юрій Табаченко. Сьогодні у нас на порядку денному одна із соціальних ініціатив Президента -  виплата заощаджень колишнім вкладникам Ощадбанку СРСР. Як ви знаєте, відповідна акція вже була розпочата раніше, але не всі люди встигли  отримати свою тисячу гривень компенсації. Тепер вона відновлена і триває, з деякими новими особливостями, з деякими відмінностями. Сьогодні  ми спробуємо, якраз, заглибитись у  подробиці цієї справи, з”ясувати  все, що може цікавити і вкладника Ощадбанку СРСР і людей, які просто не байдужі до цього питання. Ярослава Тітова – начальник управління маркетингу та реклами акціонерного товариства  “Ощадбанк” у студії Українського радіо. Уже обговорюється не перший місяць це питання і поки що на підготовчому етапі, наскільки мені це вдавалось відстежити. Коли вже буде старт другій частині виплат?

ТІТОВА: Дійсно,  протягом останніх двох місяців Ощадбанк  разом з усією країною готувався до початку  компенсаційних виплат. У нас був перший етап, який мав назву “Актуалізація” і цей етап не закінчується, тому що з 1 червня у нас паралельно буде йти два процеси. Це  процес актуалізації даних вкладників та процес безпосередньо самих виплат.

ВЕД: Актуалізація – я так розумію, реєстрація?

ТІТОВА:  Не зовсім, але схожі між собою процеси.  Проводиться актуалізація даних вкладників для тих вкладників, дані яких вже внесено в реєстр громадян за період 2008 року по 1 січня  2012 року.  Але ж ми розуміємо, що  за ці останні 4 роки, які пройшли з моменту початку реєстрації, якісь зміни в даних громадян, у паспортних даних, хтось кудись переїхав, хтось дівоче прізвище змінив на інше прізвище.

ВЕД: Хтось міг не дожити...

ТІТОВА: Так, це сумно,  але можливо в тих людей, які не дожили, в них є нащадки і вони теж мають бажання отримати компенсаційні кошти. Тому, ми з квітня 2012 року почали актуалізацію даних. Ми запрошували до ощадбанку пройти актуалізацію усіх тих громадян, які зареєстровані  з 2008 року по 1 січня 2012 року, але у 2008 році вони не отримали компенсаційні кошти з якихось причин. Саме цих громадян ми запрошуємо на актуалізацію даних.

ВЕД: Яка кількість людей уже до вас звернулася?

ТІТОВА: На цей час  до нас на процедуру актуалізації  звернулося біля 2 з половиною мільйонів  громадян. Із  них майже півтора мільйона пройшли процедуру актуалізації. Це говорить про те, що вже півтора мільйона громадян  мають інформацію про дату та час, коли вони отримають свої компенсаційні кошти.

ВЕД: А ще є мільйон людей,  у яких процедура актуалізації не завершена, тобто вона  тривала у часі?

ТІТОВА: Так.  Ця процедура буде тривати до кінця поточного року. І виплати компенсаційні і процедура актуалізації, ці процеси йдуть паралельно і вони йдуть до  кінця бюджетного року. Тому ми запрошуємо своїх громадян на актуалізацію, але наголошуємо на тому, щоб не хвилювались, що все це не закінчується з 1 червня, що вона буде йти і, хто не встиг до 1 червня пройти процедуру актуалізації,  він може пройти її пізніше, і це зовсім не страшно.

ВЕД: А звернутись можна було різними способами? Можна на гарячу лінію зателефонувати, можна прийти. Як це зробити? Напевно цікаво тим, хто не встиг пройти актуалізацію.

ТІТОВА: Так. В цьому році при цих компенсаційних виплатах, ми старалися врахувати якісь помилки, та якісь ситуації, які виникали у 2008 році. До речі, Ощадний банк проводить компенсаційні виплати вже  давно, з 1997 року. Але такі масштабні виплати проводились у 2008 році в цьому поточному 2012 році. Ми пропонуємо своїм вкладникам, враховуючи попередній позитивний і негативний досвід,  ми пропонуємо кілька способів звернутись до банку і отримати інформацію, коли і куди йому приходити на процедуру актуалізації. Це можна зробити зателефонувавши до контакт центру. Зі стаціонарного телефону цей дзвінок буде безкоштовний по всій території України.  Або можна відправити СМС-повідомлення, воно також безкоштовне. Можна за допомогою сайту Ощадного банку отримати інформацію, коли і куди йому приходити на процедуру актуалізації. Там є спеціальна форма розроблена, вона досить проста. Ми розуміємо, що більша половина людей, які будуть проходити  актуалізацію, вони є людьми досить похилого віку, і ми розуміємо, що є віддалені куточки країни, де немає Інтернету, немає мобільного телефону, то хоча б телефон в сільраді є.

ВЕД: Але через Інтернет, СМС-повідомлення, телефон, можна лише дізнатися дату свого приходу. Актуалізацію треба обов”язково пройти в банку.  

ТІТОВА: Так, безпосередньо в банку потрібно пройти  процедуру актуалізації, бо це операція по звірці даних вкладника. Або сам вкладник, або уповноважена особа. Ми ж розуміємо, що більшість людей похилого віку вже не можуть пересуватись самостійно.

ВЕД: А уповноважити іншу особу можна лише за допомогою нотаріуса?

ТІТОВА: Ні. Ми в цьому році домовились таким чином, щоб уповноважену особу міг визначити не тільки нотаріус, а й лікарняний заклад,  ЖЕК і уповноважений працівник банку.

ВЕД: Далі уповноважена особа, або сам вкладник приходить у банк на призначений час і там відбувається перевірка документів і даних, так?

ТІТОВА: Так. Це досить проста процедура.  Вкладник або уповноважена особа повинен мати при собі паспорт ксерокопію, ідентифікаційний код і безпосередньо книжку з компенсаційним рахунком.

ВЕД: Дивує кількість людей, яка звернулась... Два з половиною мільйони ви називали, а перед тим звучала така узагальнена інформація, що, мовляв, 6 мільйонів уже  отримали в 2008 році і приблизно ж стільки залишилось. Виходить, можна порадити за майже 4 з половиною мільйони наших співвітчизників,  які вважають неактуальним отримання тисячі, чи інші якісь причини є. Як ви вважаєте?

ТІТОВА:  Зараз це ще такий період, літо. Можливо, хтось для себе прийняв рішення, що літом йому незручно, хтось поїхав у відпустку, у когось ще якісь проблеми,  тому ми розуміємо,  що будуть ще звертатися на актуалізацію. Тим паче, що цей процес до кінця поточного року. Ми спочатку пропонували, щоб  пропустити вперед людей найбільш похилого віку, щоб вони не хвилювались.  Більш молоді категорії наших громадян звернуться пізніше.

ВЕД:  Отже, вже з червня розпочнуться виплати?

ТІТОВА: Так, з 1 червня  розпочнуться ці компенсаційні виплати. Це регламентовано Постановою Кабміну, що з 1 червня ці виплати починаються.

ВЕД: Пройшовши процедуру актуалізації, я так розумію, що вкладник банку отримає інформацію про те, коли  і яким способом він може отримати свою тисячу.

ТІТОВА: Він отримає інформацію, коли і куди йому приходити, щоб він знав, що йому визначений якийсь час і, що в цей час не буде ніякої черги, і він без черги  підходить до  визначеного операційно-касового працівника, який  працює виключно з вкладниками. Вкладник має при собі вже тільки паспорт і книжку. Операційно-касовий  працівник видає національну картку, на яку нараховані кошти. Якщо у вкладника немає бажання брати картку з грошима,  якщо він хоче живі кошти, ми пропонуємо щоб в цей момент попросити  працівника зняти кошти за допомогою банківського терміналу. 

ВЕД: А цю картку йому віддають все одно?

ТІТОВА: Ми пропонуємо забирати цю картку. Ця картка діє три роки і якщо потім буде прийнято рішення, що будуть продовжуватись  компенсаційні виплати, то на цю картку буде зарахована компенсація і вкладнику не доведеться ще раз йти до банку. Крім того, мені здається, що це зацікавить людей. Ця картка є дисконтною і Ощадний банк домовлявся з деякими магазинами, аптеками, з торговельними мережами, щоб людина, яка прийшла з карткою, мала змогу отримати знижку.

ВЕД: Тобто, товарів можна буде купити більше, ніж на тисячу гривень?

ТІТОВА: Так. Можливо не на всі товари, але на основні, які є найбільш популярні, то де на 5, де на 10 відсотків знижка. Інформацію, де буде надаватися знижка, ми будемо надавати.

ВЕД: А які умови обслуговування цієї картки? Багато комерційних банків беруть відсоток щомісяця за обслуговування картки і рахунку.

ТІТОВА: Ні. Це не той випадок, це соціальна програма і це все безкоштовно.  Я хочу наголосити, що бувають випадки, що вкладник не зміг прийти на той час і дату, яку йому було визначено, протягом трьох днів  картка його чекає. Потім цю картку буде заблоковано, це з метою банківської безпеки. Вкладник може знову зателефонувати і отримати новий час та дату. Прийти не в свій час немає сенсу, бо ми ж не можемо знову створювати черги. Нічого страшного, його картка  буде чекати, вона буде заблокована, щоб ніхто не міг нею скористатися.

ВЕД: Ще дуже важливий нюанс, особливо для людей похилого віку, які, можливо, не мають досвіду роботи із банківськими картками,  після закінчення терміну дії (ви сказали три роки), цю картку можна викидати, бо деякі банки вимагають здавати в кінці терміну експлуатації.

ТІТОВА: Що стосується безпосередньо цієї картки,  то ми будемо додатково поширювати інформацію. Можливо буде термін дії більш довший, або ми будемо пропонувати  ще якісь програми до тієї картки, тому, що стосується кінцевого терміну дії, то ми його визначимо і будемо говорити що робити, якщо термін дії картки закінчився.

ВЕД: Ви розповідаєте всю цю грандіозну, з точки зору  банку, процедуру. І  в кожному банку окремий банківський працівник повинен  бути задіяний на прийомі громадян, і хтось повинен опрацьовувати дані, перевіряти їх, вести комп”ютерну базу даних, стежити за часом прийому, за роз”яснювальною роботою, за підготовкою банківських карток  - здається, що потрібен ще такий же штат Ощадбанку, який уже працює, для того, щоб виконати цю роботу. Як ви впораєтеся з навантаженням?

ТІТОВА: У нас є досвід, а це дуже цінно. У нас 38 тисяч працівників. Більшого банку в країні немає, як Ощадбанк. У нас найбільша кількість відділень по всій країні. Наші працівники професіонали найвищого класу. Настільки різнопланові операції  послуги надає Ощадний банк, що, мені здається, що такі професіонали як ми,  можемо зробити цю роботу, і інші наші клієнти зовсім не будуть  якимось чином ущемлені.

ВЕД: Успіхів вам у роботі. Дякую за розмову.  Ярослава Тітова – начальник управління маркетингу та реклами акціонерного товариства  “Ощадбанк” була  у студії Українського радіо. Ми говорили про виплату заощаджень колишнім вкладникам Ощадбанку СРСР. Як ми з”ясували, з 1 червня розпочнеться  виплата коштів, відповідно до соціальних  ініціатив Президента.  Юрій Табаченко працював у студії. 

другие предложения