Інформація

Перелік питань щодо організації виплати компенсації за вкладами Сбербанку колишнього СРСР

1. Чи можна отримати Національну картку в установі банку, відмінній від тієї, якій проводилась актуалізація даних ?

Ні. Національну картку можна отримати тільки в тій установі банку, в якій проводилась актуалізація даних.

2. Чи обмежується термін виплат ?

Виплати проводяться з 01.06.2012 усім зареєстрованим вкладникам, які не отримали кошти у 2008 році.

3. А не станеться так, що, поки настане час звернення вкладника до установи Ощадбанку, виплати вже припиняться ?

Ні. З бюджету будуть виділені кошти в сумі, необхідній для забезпечення виплат усім вкладникам, внесеним до Реєстру, які не отримали протягом 2008 року належні суми компенсації.

4. Чи можна пройти актуалізацію даних без ощадкнижки (втрачена)?

Можна, написавши заяву про втрату ощадної книжки. У разі якщо залишок на компенсаційному рахунку більше 1000 грн., вкладнику буде видано нову ощадну книжку.

5. Чи можна отримати кошти за вкладом за дорученням?

Який порядок актуалізації даних за дорученням?

Який порядок отримання Національної картки за дорученням?

Яке формулювання повинно бути вказане в дорученні?

Чи потрібно нотаріально посвідчувати доручення?

(Надати КЦ приклад доручення)

Для актуалізації даних довірена особа надає довіреність вкладника, засвідчену нотаріально, або уповноваженим працівником установи банку або посадовою особою організації, в якій довіритель працює, навчається, перебуває на стаціонарному лікуванні, або за місцем його проживання (Додаток 1), а також документи, які посвідчують довірену особу, та їх копії:

- паспорт громадянина України або документ, що його замінює (Додаток 2);

- реєстраційну картку (довідку про присвоєння ідентифікаційного номера) платника податку та її копію. Копії документів, які посвідчують довірену особу, залишаються в установі банку.

Питання видачі Національної картки за довіреністю буде вирішуватися з НБУ.

6. Чи можна отримати кошти за вкладом на підставі права на спадщину? Який порядок діє в такому разі?

Необхідно переоформити вклади на ім’я спадкоємця та зареєструватись у Реєстрі вкладників (на даний час реєстрація припинена у зв’язку з проведенням актуалізації).

7. Які документи необхідні для отримання коштів, якщо вкладник перебуває за кордоном?

Компенсаційні кошти виплачуються тільки громадянам України.

Актуалізувати вкладника може довірена особа за довіреністю, оформленою нотаріально, або консульською установою або уповноваженим працівником установи банку, або посадовою особою організації, в якій довіритель працює, навчається, перебуває на стаціонарному лікуванні, або за місцем його проживання (Додаток 1), пред’явивши документи, які посвідчують довірену особу, та їх копії. Сума компенсації буде зарахована на поточний рахунок з видачею Національної платіжної картки. Питання видачі картки за дорученням буде вирішуватися з Національним банком.

8. Коли, яким чином буде проводитись виплата коштів вкладникам, які не були внесені до Реєстру станом на 01.01.2012?

Реєстрація таких вкладників буде проводитись після 01.09.2012 р. Що стосується виплати коштів вказаним вкладникам, – то це питання буде врегульовано постановою Кабінету Міністрів України.

9. Якщо вже є рахунок в Ощадбанку, чи можна перерахувати кошти на цей рахунок?

Компенсаційна виплата обов’язково зараховується на поточний рахунок з видачею Національної платіжної картки. Компенсаційну виплату з поточного рахунку вкладник може отримати готівкою або перерахувати на вклад „Соціальний” з підвищеною процентною ставкою або переказати на інший власний рахунок в Банку чи в інших банках або на рахунки інших фізичних або юридичних осіб.

10. Які документи необхідно надати, якщо вкладник змінив прізвище?

У випадку зміни прізвища вкладника компенсаційний рахунок закривається при пред'явленні вкладником нового паспорта та документа, що підтверджує відповідні зміни. На ім'я цієї особи відкривається новий компенсаційний рахунок. Контролер робить копії цих документів, які засвідчуються підписами вкладника і контролера. Актуалізація проводитиметься шляхом внесення змін до реєстру вкладників.

11. Які документи необхідно надати, якщо вкладник змінив паспорт?

У випадку заміни паспорта клієнт надає підтверджні документи про таку заміну, видані відповідними уповноваженими державними органами (свідоцтво про шлюб/розірвання шлюбу; документ про втрату паспорта та його заміну тощо). Контролер здійснює звірку отриманих документів вкладника, робить копії цих документів, які засвідчуються підписами вкладника і контролера, та вносить відповідні зміни до ЦРВ. Актуалізація проводитиметься шляхом внесення змін до Реєстру вкладників.

12. Чи потрібно відвідувати установу двічі, чому не можна отримати кошти відразу? (вкладники вже проходили реєстрацію)?

З 2008 року по 01.01.2012 р. частина вкладників змінила громадянський стан, інша частина - прізвище, частина – паспорти, частина - померла тощо. З метою виплати коштів належним отримувачам та актуалізації даних ЦРВ вкладникам необхідно спочатку раз звернутися для актуалізації своїх даних у ЦРВ, яка розпочнеться з 02.04.2012, а з 01.06.2012 вдруге – для отримання Національної картки.

13. Навіщо реєструватися, якщо клієнт може просто звернутися до установи, коли йому зручно?

Для створення сприятливих умов виплат, а також з метою уникнення черг.

14. Чи можна прийти за Національною карткою іншого дня, ніж призначений вкладнику установою банку?

На кожного вкладника, який пройшов процедуру актуалізації, в Ощадбанку відкривається поточний рахунок, на який зараховуються компенсаційні кошти. Під час актуалізації вкладнику повідомляють дату та час, коли він повинен прийти до установи банку та отримати компенсацію. Але якщо вкладник з будь-яких причин не зявиться у призначений час до Ощадбанку, отримати Національну платіжну картку із нарахованими на неї компенсаційними коштами він зможе у будь-який час.  

15. Чи можна змінити адресу відділення для обслуговування?

Так, можна шляхом переведення компенсаційного рахунку з однієї установи Ощадбанку в іншу, в якій вкладник бажає обслуговуватись.

При цьому вкладнику необхідно особисто з’явитись:

- в установу банку, до якої бажає перевести рахунок

або

- в установу банку, в якій відкрито на сьогодні його компенсаційний рахунок.

При собі вкладник повинен мати:

- паспорт, або документ що його замінює,

- реєстраційну картку (довідку про присвоєння ідентифікаційного номера) платника податку;

- ощадну книжку.

В установі банку вкладник оформлює заяву на переказ вкладу. Процес переказу компенсаційного вкладу триватиме близько 1 місяця.

Після надходження компенсаційного рахунку в установу банку, в яку переказувався вклад, вкладник має заново зареєструватися в Центральному реєстрі вкладників після 01.09.2012 р., але компенсаційні виплати цей вкладник у 2012 році не отримає. Питання виплати коштів вказаним вкладникам буде врегульовано постановою Кабінету Міністрів України.

16. Якщо є кілька ощадних книжок, відкритих у різних установах банку, чи можна обслуговуватись в одному відділенні?

Можна. В тій установі банку, де відкрито принаймні один з компенсаційних рахунків. Актуалізація даних здійснюється по кожному з компенсаційних рахунків, але в першу чергу по рахунках, відкритих в установі банку за місцем звернення вкладника. Компенсаційні виплати також здійснюватимуться насамперед по компенсаційних рахунках, відкритих в цій же установі банку.

17. Чи буде проводитись компенсації за вкладами нерезидентам?

Компенсаційні кошти виплачуються тільки громадянам України на підставі паспорта громадянина України.

18. Чому клієнти … року повинні обслуговуватись лише починаючи з …. місяця?

Для створення сприятливих умов виплат, а також з метою уникнення черг.

19. Порядок виплати коштів на поховання

Спадкоємець може отримати компенсацію на поховання при пред’явленні в установу Ощадбанку, де відкрито рахунок померлого вкладника, свого паспорта, документа з ідентифікаційним номером, ощадної книжки та свідоцтва про смерть власника компенсаційного рахунку. Розмір і порядок таких виплат буде встановлений постановою КМУ.

20. Тарифи на обслуговування Національної картки.

Картка видається безкоштовно. Комісія за зняття коштів не стягується.

21. Мережа обслуговування Національної картки:

- мережа банкоматів та каси АТ «Ощадбанк», обладнані POS-терміналами;

- торговельно-сервісні мережі, які обслуговує АТ «Ощадбанк».

22. Чи можна отримати кошти без картки?

Ні. Компенсаційна виплата обов’язково зараховується на поточний рахунок з видачею Національної платіжної картки.

23. Які переваги Національної картки?

Національна картка - найбільш зручний спосіб використання та збереження коштів, який дає можливість:

· перевести всю суму або частину коштів на вкладний (депозитний) рахунок в Ощадбанку; для цього Ощадбанком розроблений спеціальний вклад з нарахуванням підвищених відсотків;

· отримувати готівкові кошти в мережі установ Ощадбанку по всій території України без комісії;

· отримувати готівкові кошти в мережі банкоматів Ощадбанку по всій території України без комісії;

· здійснювати покупки в торгових точках, які обслуговує Ощадбанк, по всій території України;

· отримувати пенсію та інші види соціальної допомоги, надавши в установу банку заяву відповідного зразка;

· отримати знижку в торговельних установах – партнерах Ощадбанку;

· сплачувати комунальні платежі в установах Ощадбанку;

· у майбутньому зручно та швидко отримувати компенсаційні виплати за вкладами Сбербанку колишнього СРСР (картка видається на 3 роки).

24. Які операції можна проводити за допомогою Національної картки?

- зняття готівкових коштів у мережі банкоматів та касах АТ «Ощадбанк», обладнаних POS-терміналами;

- готівкове та безготівкове поповнення рахунку через POS-термінал;

- проведення безготівкових розрахунків за товари та послуги в торговельно-сервісній мережі, яку обслуговує АТ «Ощадбанк»;

- здійснення переказу коштів з рахунку вкладника на власні рахунки в Ощадбанку або в інших банках чи на рахунки інших фізичних або юридичних осіб.

25. Чи можливе чергове/дострокове продовження Національної картки?

Можливе в разі її втрати, вилучення банкоматом тощо.

26. Страхові суми і вклади на дітей підлягають компенсаційним виплатам?

Компенсація виплачується по вкладах, внесених станом на 02.01.92, в тому числі і по вкладах на дітей. Порядок виплати страхових сум встановлюється постановою КМУ.

27. Які тарифи на оформлення довіреності?

Послуга з оформлення довіреності в установі банку - 15 грн., по рахунках пенсіонерів - безкоштовно.

28. Чи обов’язкова присутність довіреної особи при оформленні довіреності.

Обов’язкова.

29. Надати 2 окремі переліки уповноважених осіб і установ для вкладників, що перебувають на території України і за кордоном, що мають право засвідчити довіреність + надати типову форму довіреності.

Довіреність на проведення актуалізації може бути посвідчена уповноваженою особою банку, посадовою особою організації, в якій довіритель працює, навчається, перебуває на стаціонарному лікуванні, або за місцем його проживання (ЖЕК). Форма довіреності наведена в Додатку 1.

30. Чи можна провести ідентифікацію без наявності оригіналів документів, якщо вкладник перебуває за кордоном (ризик втрати документа)

Неможливо. Оригінал паспорта є обов’язковий.

31. Доповнити інформацію про необхідність копії - паспорт з останнім фото.

Для ідентифікації надаються чинні документи. Паспорт без останнього фото недійсний, так само які його копія.

32. Якщо в паспорті відсутня реєстрація, чи буде проведено виплату?

Має бути довідка про тимчасову реєстрацію.

33. Національна картка як дисконтна може використовуватися при готівковому розрахунку (на пред’явлення) і як платіжний інструмент?

Так, у визначених торгових мережах.

34. Який підтверджний документ має пред’явлений у разі зміни паспорта?

Довідка з МВС (з паспортного столу).

35. Як формуватиметься черга на виплату компенсації на поховання?

У загальному порядку.

другие предложения