БЕЗГОТІВКОВА МОНЕТИЗАЦІЯ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ

Важлива інформація для субсидіантів та пільговиків у грудні 2019 року

У зв’язку з затримкою фінансування Ощадбанк у грудні 2019 року перераховує кошти за субсидіями та пільгами:
- до 20 грудня 2019 року – по м. Києву;
- до 23 грудня 2019 року – по областях.

Також ви маєте можливість самостійно оплатити вартість комунальних послуг за власні кошти для уникнення порушень термінів оплати. При цьому перераховану субсидію/пільгу за грудень 2019 року буде враховано у наступному періоді (у січні 2020 року).

Якщо ви не повністю оплатили комунальні послуги, ви отримаєте SMS після 23 грудня 2019 року з переліком комунальних послуг та сумами, які потрібно доплатити власними коштами.

Якщо Ви не отримали SMS до 26 грудня 2019 року, це може означати:

  1. Ви повністю оплатили комунальні послуги.
  2. Банк не отримав ваш контактний номер телефону.
  3. Ви відсутні в реєстрі на отримання субсидії чи пільги.
  4. Ви маєте готівкову форму субсидії чи пільги.

Деталі можна з’ясувати ЛИШЕ в Управлінні праці та соціального захисту населення.

Шановні пільговики, які одержують пільги у грошовій безготівковій формі!

Згідно з Порядком надання пільг* АТ «Ощадбанк» інформує пільговиків за допомогою SMS** про стан розрахунків за комунальні послуги протягом доби після перерахування коштів комунальним підприємствам.

Для отримання SMS про стан розрахунків за комунальні послуги та реєстрації в особистому кабінеті пільговика необхідно:

  1. Звернутись до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення з проханням доповнити ваші персональні дані номером мобільного телефону. Пільговику, котрий вже надавав номер мобільного телефону, звертатись повторно не потрібно.
  2. Зареєструватись в особистому кабінеті пільговика на нашому сайті.

*пп. 3) п. 12 Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 №373 (зі змінами)
** якщо при оформленні пільги було надано номер мобільного телефону

Інформуємо, що з набуттям чинності Постанови Кабінету Міністрів України від 14.08.2019 №807 вступають в дію наступні зміни:
- Ощадбанк залишається одним з уповноважених банків, який забезпечує банківське обслуговування реалізації механізму надання житлових субсидій/пільг у грошовій готівковій формі;
- Ощадбанк є єдиним уповноваженим банком, який забезпечує банківське обслуговування реалізації механізму надання житлових субсидій/пільг у грошовій безготівковій формі.

Постанова набирає чинності з 01.10.2019.

Рекомендуємо користуватись особистим кабінетом субсидіанта/пільговика! Там можна дізнатись всю інформацію щодо пільг та субсидій: перелік комунальних послуг, розмір нарахованої субсидії/пільги, її залишок, а також суми, що були перераховані постачальникам комунальних послуг (за умови надходження інформації від них до Ощадбанку).

При першому вході в особистий кабінет пільговика необхідно вказати ваш мобільний номер телефону, який було надано до Управління праці та соціального захисту населення при оформленні субсидії/пільги.

Зверніть увагу! Ощадбанк не має повноважень коригувати номери телефонів.

Тому, якщо під час реєстрації в особистому кабінеті пільговика виникає помилка з коментарем: «користувача з таким номером телефону не знайдено», це означає, що вам необхідно звернутись до підрозділу Управління праці та соціального захисту населення для перевірки / редагування ваших контактних даних. Після отримання банком оновленої інформації (щодо номеру телефона Пільговика) вона стає доступною в особистому кабінеті пільговика на сайті Ощадбанку, і ви зможете зареєструватись в Особистому кабінеті пільговика.

Звертаємо увагу, що повна інформація щодо руху коштів на комунальні підприємства доступна ЛИШЕ у веб-версії особистого кабінету субсидіанта/пільговика.

З питань, які стосуються розміру пільги або з питань: чому такий розмір пільги/субсидії, як вона нараховується, чому немає перерахування пільги/субсидії, необхідно звертатись до Управління праці та соціального захисту населення. Ощадбанк цією інформацією не володіє.

ОСОБИСТИЙ КАБІНЕТ СУБСИДІАНТА/ПІЛЬГОВИКА

Інструкція щодо кабінету пільговика/субсидіанта

1 – блок «ПЕРСОНАЛЬНІ ДАНІ», у якому розміщено персональну інформацію пільговика/субсидіанта та інформацію щодо УПСЗН, яке його обслуговує. Також у цьому блоці є інформація щодо номеру телефона, який було надано до УПЗСН.
Для розгортання або згортання цього блоку натисніть на зелену стрілку в лівому верхньому куті.
інструкція до кабінету пільговика 2 – блок «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПІЛЬГИ/СУБСИДІЇ», у якому відображається розмір нарахованих пільг/субсидій в розрізі кожного місяця, поточний загальний розмір залишку пільги/субсидії, текст SMS за кожний місяць. Натиснувши на зображення будинку, відобразиться інформація щодо виставлених рахунків від комунальних підприємств (інформацію можливо переглянути за кожний місяць).
інструкція до кабінету пільговика 3 – блок «ПОСТАЧАЛЬНИКИ», у якому розміщено перелік постачальників комунальних послуг, які булі надані пільговиком/субсидіантом на момент заповнення заяви на надання пільги/субсидії в УПСЗН. В даному блоці постачальники будуть відображатися незалежно від того чи уклали вони договір з Ощадбанком або ні.
інструкція до кабінету пільговика

1 – інформація щодо зарахованих пільг/субсидій та виставлених рахунків від комунальних підприємств. Інформація щодо нарахованих, профінансованих та зарахованих Ощадбанком пільг/субсидій відображається окремо за кожний розрахунковий період (місяць), який вказано в стовпчику «період».
2 – натиснувши на знак «будинок», відкриється деталізація наданих рахунків від комунальних підприємств за відповідний період.
3 – статус «Активний» вказує на те, що особистий кабінет пільговика/субсидіанта працює справно.
4 – сума залишку на обліковому рахунку, з урахуванням усіх зарахувань та списань, станом на час входу у кабінет.
5 – Навівши курсор мишки на «конверт», відобразиться інформація щодо сформованого та надісланого SMS за відповідний період.
інструкція до кабінету пільговика

У даному блоці є інформація щодо зарахованих пільг/субсидій та виставлених рахунків від комунальних підприємств. Звертаємо увагу, що суми вказані БЕЗ урахування комісії банку в розмірі 0.7% від суми, яку буде списано додатково з облікового запису пільговика/субсидіанта під час здійснення перерахування на рахунки комунальних підприємств.
1 – стовпчик «Сума до сплати за місяць». Зазначається сума, яку нараховано комунальним підприємством за поточний період.
2 – стовпчик «Сума до сплати з урахуванням попередніх періодів». Вказується сума, яку розраховано комунальним підприємством з урахуванням боргу або переплати з урахуванням попередніх періодів. Сума може бути як додатною, так і нульовою або від'ємною (у разі переплати по рахунку).
3 – стовпчик «Сплачено по рахунку». Зазначається розмір перерахувань, який здійснено Ощадбанком згідно суми, вказаної у стопвчику «Сума до сплати з урахуванням попередніх періодів». Якщо сума, яка вказана в стовпчику «Сума до сплати з урахуванням попередніх періодів» співпадає з сумою, вказаною в стовпчику «Сплачено по рахунку», це означає, що пільга/субсидія покрила відповідний рахунок у повному обсязі.
Якщо сума в стовпчику «Сплачено по рахунку» менше суми, вказаної в стовпчику «Сума до сплати з урахуванням попередніх періодів», це означає, що пільга/субсидія не покрила відповідну комунальну послугу в повному обсязі, а решту пільговику/субсидіанту необхідно оплатити своїми коштами.
4 – Якщо в стовпчику «Сплачено по рахунку» вказано 0, це означає, що пільги/субсидії не вистачило на покриття рахунку, і його необхідно оплатити пільговику/субсидіанту своїми коштами у повному обсязі.
5 – «Залишок на обліковому запису» – розмір залишку на обліковому запису пільговика/субсидіанта станом на час входу в особистий кабінет пільговика/субсидіант. Це сума, яка доступна для оплати комунальним підприємствам, з урахуванням усіх списань та нарахувань.
6 – «Нараховано УПЗСН» – розмір пільги/субсидії за відповідний період, нарахованої УПЗСН, згідно наданих документів від пільговика/субсидіанта та з урахуванням комісії Ощадбанку.
7 – «Профінансовано Мансоцполітики» – сума пільги/субсидії за відповідний період, яку профінансовано Мінсоцполітики та з урахуванням комісії Ощадбанку.
8 – «Зараховано на обліковий запис» – сума пільги/субсидій, яка зарахована Банком на обліковий запис пільговика/субсидіанта за відповідний період, згідно наданих реєстрів Мінсоцполітики та з урахуванням комісії Ощадбанку.
9 – Статус «Новий» означає, що банк сформував рахунки на комунальні підприємства та підготував їх до відправлення.
10 – Статус «Підтверджено» означає, що Ощадбанк перерахував кошти комунальним підприємствам.
Якщо у стовпчику «Статус списання» вказано «Помилка», це означає, що рахунок не сформовано, бо дані, які передані комунальним підприємством, не співпадають з даними, які є в Ощадбанку. Для виправлення помилки пільговику/субсидіанту необхідно звернутися до комунального підприємства. інструкція до кабінету пільговика
інструкція до кабінету пільговика
Інформація для юридичних осіб та осбб

Поширені запитання

За отриманням інформації щодо будь-яких питань, пов’язаних із призначенням житлової субсидії/пільги, звертайтесь до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення.

Інформація про номер мобільного телефону не є обов’язковою при призначенні пільги та є обов’язковою при призначенні субсидії у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення. Використання одного номера кількома субсидіантами/пільговиками технічно не передбачено. Якщо ви вже зареєструвались в особистому кабінеті субсидіанта/пільговика як субсидіант, то повторно реєструватись як пільговик не потрібно.
Звертаємо увагу на те, що без номера мобільного телефону неможливо отримувати SMS-повідомлення від Ощадбанку про стан розрахунків з комунальними підприємствами та використовуватиособистий кабінет пільговика.Пільговику необхідно звернутися до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення та надати свій номер телефону. Звертаємо увагу на те, що для передавання номера телефону від структурного підрозділу з питань соціального захисту населення до Ощадбанку потрібен деякий час, який залежить від структурного підрозділу з питань соціального захисту населення.

Для цього необхідно:
  1. Звернутись до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення з проханням доповнити свої персональні дані номером мобільного телефону. Якщо пільговик вже надавав свій номер мобільного телефону, звертатись повторно не потрібно.
  2. Зареєструватись в особистому кабінеті пільговика на нашому сайті, ввівши свій номер мобільного телефону.

При спробі зареєструватись в особистому кабінеті субсидіанта/пільговика можуть виникнути такі помилки:
- помилка «Номер телефону в базі відсутній» означає, що номеру телефону, за яким намагається зареєструватися субсидіант/пільговик, відсутній в базі номерів телефонів Ощадбанку. У цьому випадку необхідно звернутись до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення та доповнити свої персональні дані номером мобільного телефону;
- помилка «За цим номером телефону зареєстровано більше ніж один обліковий запис» означає, що в цьому випадку необхідно звернутися до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення з метою коригування номера телефону. Після цього можна буде повторно пройти реєстрацію в особистому кабінеті субсидіанта/пільговика.

Уповноваженими банками для виплати житлових субсидій/пільг у грошовій готівковій формі є банки, визначені переможцями конкурсу на право виплати пенсій, грошової допомоги та заробітної плати працівникам бюджетних установ через поточні рахунки відповідно до Порядку проведення конкурсного відбору банків, через які здійснюється виплата пенсій, грошової допомоги та заробітної плати працівникам бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 року №1231 (Офіційний вісник України, 2001 р., №39, ст. 1762; 2016 р., №79, ст. 2636).

- суму перерахованих Ощадбанком коштів за субсидією/пільгою на рахунки комунальних підприємств;
- суму, яку потрібно доплатити за комунальні послуги;
- перелік комунальних послуг, за якими відсутня інформація і які потрібно оплатити згідно з квитанціями;
- залишок субсидії/пільги на поточний день;
- інформацію щодо реєстрації та користування особистим кабінетом одержувача субсидії/пільговика.

Щомісячно комунальні підприємства надають Ощадбанку дані щодо обсягів спожитих комунальних послуг кожним одержувачем субсидії/пільговиком. На підставі цієї інформації Ощадбанк перераховує кошти за субсидією/пільгою комунальним підприємствам.
Якщо комунальне підприємство не уклало договір з Ощадбанком або не надало Ощадбанку інформацію щодо заборгованості, кошти за послуги підприємству перераховано не буде.
Якщо субсидії/пільги не вистачило на покриття всіх рахунків від комунальних підприємств, то непокритий залишок сплачується субсидіантом/пільговиком самостійно будь яким зручним способом.
У випадку, якщо після оплати всіх комунальних рахунків, що відображені в особистому кабінеті субсидіанта/пільговика, є залишок від нарахованої субсидії/пільги, вона залишається для сплати комунальних послуг у наступні місяці.
Якщо субсидіант/пільговик сплатив усі рахунки самостійно в повному обсязі, не дочекавшись перерахувань Ощадбанком субсидії/пільги на рахунки комунальних підприємств, то нарахована субсидія/пільга зберігається в особистому кабінеті субсидіанта/пільговика та буде врахована при оплаті комунальних рахунків у наступні місяці.

Ощадбанк перераховує кошти комунальним підприємствам до 18 числа кожного місяця.

Положенням про порядок призначення житлових субсидій, затвердженим постановою КМУ від 21.10.1995 №848 (зі змінами та доповненнями), та Порядком надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, затвердженим постановою КМУ від 17.04.2019 № 373 (зі змінами та доповненнями), встановлюється така послідовність перерахування коштів за комунальні послуги (витрати):
1. Тепло
2. Газ
3. Гаряча вода
4. Холодна вода
5. Електрика
6. Сміття
7. Житло (послуги з управління багатоквартирним будинком).

Одержувач житлової субсидії/пільговик може визначити іншу послідовність перерахування коштів за послуги (витрати) шляхом подання відповідної заяви структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 р. № 373 сума субсидії/пільги у грошовій безготівковій формі збільшується на розмір комісійної винагороди АТ «Ощадбанк», що становить 0,7% такої суми, тобто Міністерство соціальної політики України перераховує субсидію/пільгу з урахуванням комісії Ощадбанку, який у момент перерахування суми на комунальне підприємство стягує з суми комісію в розмірі 0.7%.

Протягом доби після перерахування коштів Ощадбанком на рахунки комунальних підприємств субсидіанту/пільговику надійде SMS (у разі надання номера мобільного телефону до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення), в якому буде вказано послуги, за які потрібно доплатити власними коштами, та розмір доплати. Якщо комунальне підприємство не уклало договір з Ощадбанком або не надало Ощадбанку інформацію щодо заборгованості, кошти за послуги комунального підприємства перераховано не буде. Кошти, які залишилися після оплати комунальних послуг, буде використано на інші комунальні послуги в наступні місяці. Оплачуйте послуги комунального підприємства згідно з квитанціями.

Якщо субсидіант/пільговик надав номер мобільного телефону до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення та з певних причин не отримав SMS від Ощадбанку, йому слід звернутись після 20-го числа до контакт-центру Ощадбанку за тел.: 0 800 210 800.
Крім того, для одержувачів житлової субсидії/пільговиків створено персональний кабінет, який містить всю необхідну інформацію про рух коштів, а саме: залишок субсидії/пільги, розмір нарахованої субсидії/пільги, перелік комунальних послуг, оплачених за рахунок субсидії/пільги (при надходженні інформації від постачальників комунальних послуг). Для доступу до персонального кабінету необхідно мати особистий мобільний телефон, на який буде відправлено спеціальний одноразовий код доступу.

Загальною нормою щодо терміну оплати є п. 18 постанови КМУ №630 від 21.07.2005, в якому зазначено, що розрахунковим періодом для оплати послуг є календарний місяць. Плата за послуги вноситься не пізніше 20 числа місяця, що настає за розрахунковим, якщо договором не встановлено інший строк.

Якщо субсидія/пільга не в повному обсязі покрила витрати на комунальні послуги, субсидіант/пільговик має самостійно сплатити суму, що вказана в SMS, зручним для нього способом.
Ми рекомендуємо сплачувати за послуги в інтернет-банкінгу Ощад 24/7 та на сайті Ощадбанку в розділах «Платежі» або «Комунальні послуги».

Щоб отримати інформацію щодо спожитих послуг, нарахованих сум за комунальні послуги, розміру заборгованості/переплати слід звертатись до надавачів комунальних послуг.

Інформацію щодо наявності заборгованості можна переглянути у квитанціях надавачів комунальних послуг.

Квитанції про обсяг та суму спожитих послуг, наданих комунальними підприємствами, або квитанції з доплати цих послуг субсидіант/пільговик залишає собі. Передавати квитанції до Ощадбанку або інших структур не потрібно.

Якщо субсидіант/пільговик споживав комунальні послуги ОЩАДно (на суму, меншу за розмір субсидії/пільги), то за поточний місяць буде сформовано залишок коштів. Він зберігатиметься та переноситиметься на наступний місяць – і так до завершення опалювального сезону. По його завершенні фінальний залишок коштів за субсидією/пільгою буде перераховано на поточний рахунок субсидіанта/пільговика в Ощадбанку після 1 червня. Рахунок для перерахування фінального залишку коштів за субсидією/пільгою необхідно відкрити самостійно.
Ця інформація доступна в контакт-центрі Ощадбанку та особистому кабінеті субсидіанта/пільговика.

Сума залишку може змінюватись щомісяця як у більший, так і в менший бік залежно від споживання послуг. Наприклад, якщо в поточному місяці спожито менший обсяг послуг ніж у попередньому, то розмір залишку збільшиться, і навпаки.

Кожного місяця, коли субсидіант/пільговик споживає комунальні послуги на суму, меншу за розмір субсидії/пільги, формується позитивний залишок. Невикористаний залишок за субсидією/пільгою зберігається в Ощадбанку для покриття спожитих комунальних послуг у наступному місяці.
Якщо субсидіант/пільговик споживав комунальні послуги ОЩАДно протягом всього опалюваного сезону, по його завершенні фінальний залишок коштів за субсидією/пільгою буде перераховано на його поточний рахунок в Ощадбанку після 1 червня. Рахунок для перерахування фінального залишку коштів за субсидією/пільгою необхідно відкрити самостійно.

Інформацію про надходження фінального залишку коштів за субсидією/пільгою буде надано в SMS у червні. Якщо субсидіант/пільговик не отримав SMS, необхідно звернутись у контакт-центр Ощадбанку (0 800 210 800) для отримання інформації.

Фінальний залишок коштів за субсидією/пільгою буде доступний для зняття після того, як субсидіант/пільговик отримає SMS у червні про надходження фінального залишку коштів за субсидією/пільгою на свій поточний рахунок. Фінальний залишок коштів буде доступний для отримання субсидіантом/пільговиком до 20 грудня, після чого кошти буде повернуто до Міністерства соціальної політики України.

Ощадбанк не стягує комісію за зняття фінального залишку коштів за субсидією/пільгою з рахунку.