Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.25 41.65
EUR 47.50 48.30

Ощадбанк став партнером кампанії з платіжної безпеки #ШахрайГудбай

Новини Ощаду

Національний банк України разом із Департаментом кіберполіції Національної поліції України та Державною службою спеціального зв'язку та захисту інформації України 13 травня 2025 року розпочав чергову хвилю Всеукраїнської інформаційної кампанії з платіжної безпеки – #ШахрайГудбай

Її мета – поліпшити обізнаність громадян та нагадати їм про основні правила безпеки під час безготівкових розрахунків, особливо в Інтернеті.

Від початку повномасштабного вторгнення спостерігається збільшення проявів кібершахрайства та кіберзлочинності. Сума збитків від незаконних дій та шахрайських операцій з використанням платіжних карток зростає. Так, за 2024 рік порівняно з 2023 роком цей показник збільшився більш ніж на третину (37%) – до загальної суми 1,1 млрд гривень.

Найпоширенішою причиною шахрайства з платіжними картками в Україні, як і у світі, традиційно залишається соціальна інженерія. Клієнти самостійно розголошують особисті дані, реквізити платіжних карток, логін та пароль доступу до мобільного та інтернет-банкінгу, підтверджувальні коди та паролі для здійснення платіжних операцій або для входу в платіжний застосунок.

Тому підвищення рівня знань та навичок громадян у сфері безпечного використання платіжних карток та інтернет-банкінгу дасть їм змогу обачніше користуватися безготівковими розрахунками та уберегтися від шахрайських схем і пасток у віртуальному просторі. 

«Фінансові платіжні установи постійно посилюють заходи безпеки, аби вберегти кошти клієнтів, тому шахраї все більше зусиль спрямовують на соціальну інженерію та все частіше виманюють чутливі дані в користувачів. Про це свідчать дані, отримані від надавачів платіжних послуг: 84% від загальної суми всіх збитків було спричинено саме соціальною інженерією. Таких випадків можна було б уникнути, якби українці краще знали правила безпечного використання платіжних карток та інтернет-банкінгу. Щоб нагадати їх громадянам та дати більше інформації про можливі шахрайські схеми й способи протидії кібершахраям, ми розпочинаємо нову хвилю інформаційної кампанії #ШахрайГудбай», – прокоментував Олексій Шабан, заступник Голови НБУ.

«Підвищення рівня фінансової грамотності українців – важлива складова  програм соціальної відповідальності Ощадбанку. У зв’язку з активним розвитком цифрових сервісів зловмисники постійно оновлюють свій арсенал, завдяки якому вони намагаються привласнити гроші українців. Щоб протистояти цьому, потрібні спільні зусилля багатьох стейкхолдерів, насамперед у сфері роз’яснювальної роботи серед громадян. Чергова хвиля Всеукраїнської інформаційної кампанії #ШахрайГудбай – добрий приклад такої співпраці. і тому ми з задоволенням беремо в ній участь», – підкреслив Сергій Наумов, голова правління Ощадбанку.

«Кожне шахрайство починається з довіри – саме на цьому грають аферисти, змушуючи говорити, натискати, встановлювати. Їхня головна зброя – не складні технології, а легковажність, емоції та нестача знань про безпечну поведінку в цифровому середовищі. Тому наша мета – не лише виявляти злочинців, а й запобігати правопорушенням. Кампанія #ШахрайГудбай – це спільна ініціатива Національного банку, кіберполіції та Держспецзв’язку, завдяки якій кожен українець зможе дізнатися, як захистити себе та близьких від фінансових пасток. І навіть кілька простих дій можуть уберегти ваші дані й кошти», – зазначив Юрій Виходець, начальник Департаменту кіберполіції Національної поліції України.

«Є відома фраза, що хворобі краще запобігти, ніж її лікувати. Так само ми можемо сказати і про кіберпростір: краще заздалегідь вивчити і дотримуватися правил безпечної поведінки в онлайн-просторі, ніж постраждати від дій кіберзловмисників, втратити через необачність або незнання важливі особисті дані чи кошти. Інформаційна кампанія #ШахрайГудбай – важливий просвітницький захід, який, упевнений, допоможе багатьом українцям посилити навички кібергігієни та підвищити обізнаність про платіжну безпеку», – наголосив Олександр Потій, Голова Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України.

Під час кампанії Національний банк разом із понад 80 партнерами сконцентрує зусилля на роз’ясненні споживачам фінансових послуг основних елементів платіжної безпеки, зокрема щодо таких питань:

  • як перевіряти сайти, чат-боти, в яких користувачі вводять свої платіжні дані;
  • як безпечно купувати в Інтернеті;
  • як захистити свій фінансовий номер телефону;
  • як уникнути найпоширеніших схем шахрайства;
  • як випадково не стати співучасником злочину та не потрапити в пастку шахраїв під час пошуку роботи;
  • як захистити свої облікові записи;
  • як створювати складні та унікальні паролі; 
  • як налаштовувати багатофакторну автентифікацію.

Інформаційна кампанія триватиме до кінця року по всій Україні. В її межах Національний банк разом із партнерами інформуватимуть громадян про те, як вберегтись від кібершахрайства.

Новини Ощаду

Прес-служба Ощадбанку