Пиво. Продукт, який найкраще втамовує спрагу в літню пору року. Він має безліч відтінків та смаків, а тому кожен може обрати те, що для нього смакує найкраще. Незважаючи на переважання великих виробників на вітчизняному ринку пива, в Україні з’являються і невеликі броварні, здатні швидко пристосуватися до потреб споживачів, пропонуючи новинки пива за авторськими рецептами.
Це пов’язане зі зміною культури споживання хмільного напою: спостерігається тенденція перетворення пива з масового напою на продукт для цінителів. В умовах розвитку малого та середнього бізнесу в Україні створення мікрозаводу з виробництва пива може бути актуальним та прибутковим для тих, хто наважиться займатися таким бізнесом.
Розглянемо вірогідний проект відкриття такої броварні. У 1-й місяць роботи заводу виробнича потужність броварні складе 1750 л на місяць. Поступово виробничі потужності зростатимуть, і на 4-й рік реалізації проекту вони становитимуть 6000 л на місяць.
Структура виробництва пива за даною бізнес-моделлю матиме такий вигляд:
Причому варто зазначити, що вироблене пиво реалізовуватиметься у власному фірмовому магазині, де всі охочі зможуть насолодитися відмінним смаком пінного напою разом із великою різноманітністю закусок: риба, бургери, картопля фрі, салати. При цьому частка пива в розрізі доходів майбутнього підприємства складатиме 76,8%, а частка закусок — 23,2%.
Організація даного бізнесу вимагатиме від засновника ініціативності, фінансових ресурсів та розуміння бізнес-процесів на підприємстві, починаючи від запуску броварні і закінчуючи реалізацією кінцевого продукту споживачам. Щоб створити міні-броварню, засновник має врахувати наступні аспекти:
1. Юридичні. Передбачає реєстрацію юридичної особи, а також отримання всієї необхідної дозвільної документації для старту «пивної справи».
Дозвільна документація включає:
· дозволи Держпродпотребслужби (раніше — СЕС);
· реєстрацію декларації відповідності матеріально-технічної бази ДСНС;
· ліцензію на торгівлю алкогольними напоями.
2. Пошук виробничого приміщення. Для відкриття броварні планується орендувати виробниче приміщення в м. Бровари, оскільки орендна плата тут значно нижча, ніж в столиці України. Приміщення буде спеціально обладнане під виробничі вимоги броварні, а також під фірмовий магазин, де буде реалізовуватися пиво.
3. Закупівля обладнання, меблів, приладдя та сировини. Обладнання для міні-броварні (з монтажем, пусконаладкою та навчанням персоналу) обійдеться власнику в 1,2-1,3 млн грн. Не варто забувати і про облаштування пивного магазину: встановлення барної стійки, кеглів для зберігання пива, охолоджувача пива та столових приборів. Це коштуватиме ще 70-80 тис. грн.
4. Сировина. Для приготування пива вищого ґатунку підприємство закуповуватиме високоякісну сировину, а саме солод, хміль та дріжджі.
5. Персонал. Дане виробництво вимагатиме залучення команди професіоналів, які ефективно здійснюватимуть управлінську (директор), фінансову (бухгалтер) та виробничу діяльність (пивовар-технолог) на підприємстві. Не обійтися й без обслуговуючого персоналу: продавців пива, вантажників, прибиральниць. При підборі виробничого персоналу варто зважати на досвід потенційного кандидата, його здатність комбінувати різні сорти пива, щоб задовольнити навіть найвибагливішого споживача. Загальні витрати на оплату праці складатимуть 110-120 тис. грн щомісяця.
6. Рекламні заходи. Можливі канали маркетингу алкогольної продукції:
· Флаєри та листівки.
· Оголошення в супермаркетах.
· Інтернет і соціальні мережі.
Структура щомісячних операційних витрат матиме такий вигляд:
Дотримання всіх вищенаведених аспектів дозволить власнику такого бізнесу очікувати на сприятливий фінансовий результат — прибуток в розмірі 2,2-2,3 тис. грн за 4 роки реалізації проекту та рентабельність продажів на рівні 15-17%.
Якщо складно визначитися, чим саме ви б хотіли займатися, спеціалісти компанії Pro-Consulting допоможуть вам це зрозуміти. Замовити можна готовий або індивідуально розроблений проект. Для учасників програми підтримки підприємництва «Будуй своє» Pro-Consulting надає знижку до 40% на аналітику ринку і готові бізнес-плани.