Тематичний тиждень
Артур Лупашко, засновник Ribas Hotels Group, розповів «Будуй своє», де шукати земельну ділянку для готелю, скільки коштуватиме його проект та будівництво. А також — за який час повернуться кошти і як шукати персонал.
Пошуки вільного місця
Насправді, способів знайти ділянку два — зателефонувати в ріелторську компанію, або ж зателефонують вам, повідомивши про вільну площу.
Отримавши пропозиції, треба перевірити їх за наступними параметрами:
— ціна;
— локація;
— насиченість ринку;
— співвідношення попиту та пропозиції;
— ступінь розвитку інфраструктури (кафе, ресторани, інші об’єкти);
— середня вартість номерного фонду;
— помісячне завантаження у готелях різних рівнів уокремому регіоні;
— транспортна доступність (наближеність до вокзалів тощо);
— наближеність до центру — для міських готелів; до моря, інфраструктури для відпочинку — на морських і гірськолижних курортах відповідно.
Проаналізувавши всі параметри, слід обрати найкращу пропозицію, зважаючи на розширення у перспективі. Це означає: плануючи готель на 1 сотці, візьміть ще 1 сотку.
Від концепції до повернення грошей
А тепер порахуйте проект готелю — від $5 до $100 за 1 кв. м. Для розуміння, на сьогодні готелі бувають площеювід 260 кв. м до 50 тис. кв. м.
Всі інші витрати — будівництво «під ключ» з шумоізоляцією, кондиціюванням, вентиляцією, якісною сантехнікою, міні-баром, телевізором, спеціальною готельною фурнітурою, дорогим оздобленням і меблями коштуватиме від $600 за 1 кв. м.
До речі, будівельні роботи краще розпочинати у теплу пору року. Тобто, чим довший світловий день, тим краще. До графіка будівництва необхідно передбачити як додатковий час (+20%), так і кошти, бо трапляються перевищення бюджету.
Коли готель побудовано, потрібно розібратися з націнкою. Цей параметр залежить від багатьох факторів, і у різні часові періоди він різний. Влітку собівартість нижча, а вартість і завантаження — вищі. Взимку — навпаки. Середньорічна рентабельність (відношення витрат до доходів) — 50-60%. Тобто частка витрат у річному бюджеті — 40-50%. Повертаючись до сезонності: узаміських курортних готелях маржинальність вища, і досягає 70%. Але суттєвими витратами є утриманняготелю в міжсезоння — восени-навесні.
Терміни повернення інвестицій — від 5 до 20 років, узалежності від класу готелю та інших параметрів.
Скільки наймати персоналу?
На кількість персоналу в готелі впливають декілька факторів: номерний фонд, наявність/відсутність кафе або ресторану, розташування об’єкта.
Наприклад, у готелі на 6-10 номерів без кафе працюватимуть шестеро — завгосп, 3 адміністратора і 2 покоївки. За наявності кафе додаються бармени, бариста, шеф-кухар.
Для готелю на 26 номерів із рестораном та харчуванням «шведською лінією» знадобляться 18 людей: керівник, 4 адміністратори, 4 покоївки і старша покоївка, прибиральниця загальних зон, 2 кухарі-універсали, 2 офіціанти і 3 швейцари.
Оплата залежить від специфіки посади. Фіксована ставка застосовується до всіх, окрім декількох співробітників —бронювальників, адміністраторів, офіціантів, топ-менеджерів. Такі співробітники отримують відсоток від прибутку.
Тематичний тиждень