Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Скільки коштує готель?

Катерина Спориш

Тематичний тиждень

Артур Лупашко, засновник Ribas Hotels Group, розповів «Будуй своє», де шукати земельну ділянку для готелю, скільки коштуватиме його проект та будівництво. А також — за який час повернуться кошти і як шукати персонал. 

Пошуки вільного місця

Насправді, способів знайти ділянку два — зателефонувати в ріелторську компанію, або ж зателефонують вам, повідомивши про вільну площу. 

Отримавши пропозиції, треба перевірити їх за наступними параметрами:

— ціна;

— локація;

— насиченість ринку;

— співвідношення попиту та пропозиції;

— ступінь розвитку інфраструктури (кафе, ресторани, інші об’єкти);

— середня вартість номерного фонду;

— помісячне завантаження у готелях різних рівнів уокремому регіоні;

— транспортна доступність (наближеність до вокзалів тощо);

— наближеність до центру — для міських готелів; до моря, інфраструктури для відпочинку — на морських і гірськолижних курортах відповідно.

Проаналізувавши всі параметри, слід обрати найкращу пропозицію, зважаючи на розширення у перспективі. Це означає: плануючи готель на 1 сотці, візьміть ще 1 сотку.

Від концепції до повернення грошей

А тепер порахуйте проект готелю — від $5 до $100 за 1 кв. м. Для розуміння, на сьогодні готелі бувають площеювід 260 кв. м до 50 тис. кв. м. 

Всі інші витрати — будівництво «під ключ» з шумоізоляцією, кондиціюванням, вентиляцією, якісною сантехнікою, міні-баром, телевізором, спеціальною готельною фурнітурою, дорогим оздобленням і меблями коштуватиме від $600 за 1 кв. м. 

До речі, будівельні роботи краще розпочинати у теплу пору року. Тобто, чим довший світловий день, тим краще. До графіка будівництва необхідно передбачити як додатковий час (+20%), так і кошти, бо трапляються перевищення бюджету.

Коли готель побудовано, потрібно розібратися з націнкою. Цей параметр залежить від багатьох факторів, і у різні часові періоди він різний. Влітку собівартість нижча, а вартість і завантаження — вищі. Взимку — навпаки. Середньорічна рентабельність (відношення витрат до доходів) — 50-60%. Тобто частка витрат у річному бюджеті — 40-50%. Повертаючись до сезонності: узаміських курортних готелях маржинальність вища, і досягає 70%. Але суттєвими витратами є утриманняготелю в міжсезоння — восени-навесні.

Терміни повернення інвестицій — від 5 до 20 років, узалежності від класу готелю та інших параметрів.

Скільки наймати персоналу?

На кількість персоналу в готелі впливають декілька факторів: номерний фонд, наявність/відсутність кафе або ресторану, розташування об’єкта. 

Наприклад, у готелі на 6-10 номерів без кафе працюватимуть шестеро — завгосп, 3 адміністратора і 2 покоївки. За наявності кафе додаються бармени, бариста, шеф-кухар.

Для готелю на 26 номерів із рестораном та харчуванням «шведською лінією» знадобляться 18 людей: керівник, 4 адміністратори, 4 покоївки і старша покоївка, прибиральниця загальних зон, 2 кухарі-універсали, 2 офіціанти і 3 швейцари.

Оплата залежить від специфіки посади. Фіксована ставка застосовується до всіх, окрім декількох співробітників —бронювальників, адміністраторів, офіціантів, топ-менеджерів. Такі співробітники отримують відсоток від прибутку.

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"