Підбірка контенту
У Києві відбувся великий фестиваль для малого і середнього бізнесу Get Business Festival, який влаштували компанія Ekonomika+, портал delo.ua та Ощадбанк. 80 спікерів на п’ятьох тематичних панелях, воркшопах та у менторських кімнатах ділилися досвідом із молодими підприємцями. Ми зібрали найцікавіші думки та ідеї, що прозвучали в НСК «Олімпійський» на Get Business Festival.
Голова правління АТ “Ощадбанк” Андрій Пишний
В Україні зареєстровано 400 великих підприємств, 300 тисяч невеликих компаній і 1,75 млн ФОПів. З першого погляду — ніби все гаразд, нібито малий і середній бізнес забезпечує 63% ВВП. І це досить серйозний показник навіть для країн ЄС. Але насправді в Україні з 1,75 млн ФОПів реально "живих" є 400 тисяч, а решта 1,35 млн в підприємницькому плані це "мертві душі" — тримачі свідоцтв, які обслуговують великий бізнес для оптимізації оподаткування, щоб розмити, приховати кінцевого беніфіціара.
Створення 2 млн реальних підприємств - це необхідність. Але це довгострокова стратегія, і ми маємо це розуміти.
Ми достукаємось до кожного, хто хоче відкрити свою справу, допоможемо йому стати на ноги. Хоч в Україні бути підприємцем - цілий квест і виклик. Ми вдячні тим людям, які сьогодні будують своє в тих умовах, що наразі існують. Решта додасться. В тому числі і завдяки нашій програмі підтримки малого бізнесу.
CEO Arricano Real Estate Plc Михайло Меркулов про стратегічно важливі питання
Теперішнє – це компанії, що працюють тепер і швидко зростають. А МСБ і його стратегії – це майбутнє.
If you don’t have fun, you have a wrong strategy.
Стратегії – це питання, на які власник або топ-менеджер має знайти відповіді у будь-якому випадку:
• Яка ваша унікальна торгова пропозиція? У чому ви найкращий?
• Чи відповідає розмір ринку вашим амбіціям?
• Яке співвідношення вартості та цінності ресурсів?
• Як ви утримуєте увагу споживача?
Бізнес-стратег Максим Рабинович про тренди
В Україні шаленими темпами розвивається середній клас. Це ми з вами. Нас багато, і ми дуже вибагливі. Саме для нас вигадали поняття «бренд». Але для нас важливіше, що всередині, на назву нас уже не впіймаєш.
Сучасна економіка така, що якщо ти не робиш свою справу швидко і круто, хтось інший одразу почне це робити швидше і краще.
Аутсорсинг – це не лише теперішнє і майбутнє. Це і минуле – він був завжди. Сусідська бабця, яка була моєю нянькою в дитинстві, – це теж аутсорсинг.
Визначте ядро свого бізнесу і залиште його у своїй компетенції, решту віддавайте на аутсорс.
Sharing economy (спільне користування) – це новий luxury. Усе, що можна орендувати, – орендуйте. Що можна віддати на аутсорс, – віддавайте. Витрачайте кошти і ресурси раціонально.
Згоден з Максимом і директор з розвитку Vodafone Ukraine Владислав Войтович, який розповів про цифрові тренди, що вже змінюють світ.
Серед них:
• Sharing economy;
• Біонанотехнології;
• VR/AR;
• адитивні технології та 3D-друк;
• аерокосмічні технології;
• прозоре суспільство;
• енергетичні технології (зелена енергетика);
• робототехніка;
• зростання впливу digital-корпорацій;
• IT та штучний інтелект.
Візіонер IT-проекту CIONEER Андрій Погорілий про майбутнє IT-технологій
Нейромережі уже активно використовують в ритейлі. Вони дозволяють автоматизувати прості процеси ухвалення рішень.
Blockchain – це відповідь світу, що розвивається, на інтернет-шахрайство, яке шириться віртуальним світом – у соціальних мережах та базах даних.
Big data – інформація про інформацію, яка дає змогу ухвалювати правильні рішення у бізнесі на основі грамотного опрацювання великих масивів даних. Одні дані постійно збагачуються іншими. Так ви можете дізнатися про вашу аудиторію набагато більше, ніж вам здається.
Ресторатор Андрій Худо про ролі підприємця у бізнесі
Важлива роль власника бізнесу – залучити партнерів із близькими для нього цінностями, які до того ж знаються на специфіці бізнесу.
Приміряйте на себе роль маркетолога. Коли я відкривав пивоварню «Правда» у Львові, багато працював над концептом, ідеєю, просуванням незвичного тоді формату – і все вдалося.
Поки існує щось, що вражає тебе як підприємця, у тебе є майбутнє.
Співвласник Miller Heiman Group Ukraine Юрій Усов про B2B-продажі
Відповідально працюйте з кожним клієнтом. Це ключовий актив компанії. Тримайте фокус на клієнта у кожній угоді.
Продавайте не послугу чи продукт, а їхню цінність.
Outsell – реальна стратегія для МСБ.
Інвестуйте, інвестуйте, інвестуйте.
Співзасновник тревел-стартапа TripMyDream Андрій Буренок про PR для МСБ
PR – це двері, які ви відчиняєте для людей і дозволяєте їм підглядати за вами вдома і в бізнесі. Якщо вже відчинили їх, то будьте готовими до шквалу негативної реакції. Не готові – забудьте про PR.
Ми (хто робить малий і середній бізнес) – гнучкі, ми можемо швидко змінити стратегію, завдавати точкових ударів. Це наша перевага, і в PR зокрема.
Не починайте робити PR, поки не відповісте на наступні запитання:
• Хто ваша аудиторія?
• Чи знає вона про вас?
• Що вона думає про вас?
• А що буде думати за 10-12 місяців?
• Які канали комунікації у ваших конкурентів?
І найголовніше:
• Як ви будете диференціюватися?
Це і є стратегія. Диференціюйся або помри.
PR – довгострокова історія. Ви не станете популярними ASAP. Вкладайте свій час.
Маркетолог і співвласниця PR Bar Надя Перевізник про те, навіщо потрібен маркетинг
Let’s be honest, головна мета бізнесу – заробити грошей. Але! Нині важливо, як саме заробити. Ось і стане у пригоді маркетинг.
Хочете знати, що таке маркетинг? Вивчайте психологію, соціологію та технології.
Маркетинг – це управлінська функція, хай там що кажуть фінансисти. Хоча б один із співвласників бізнесу має добре знатися на маркетингових інструментах.
У нашому барі є «десятина». Щомісяця ми беремо 10% від прибутку і витрачаємо на розвиток наступного місяця. Не факт, що це спрацює в кожному бізнесі, але нам допомагає.
Підбірка контенту